Dags att uppgradera, behöver tips!

Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera, behöver tips!

Hallå!

Det är dags för mig att uppgradera min burk, och jag vill egentligen köpa allt nytt (förutom grafikkort).

Min rigg just nu ser ni i min signatur. Jag är kass när det kommer till hårdvara, så hade jättegärna uppskatta tips till vad jag kan uppgradera till! Jag har ingen specifik budget, så länge det känns rimligt.

Lite info är väl att jag spelar på en 1440p och 144hz skärm. Vill ge bort min gamla dator till en släkting, så jag behöver verkligen köpa allt nytt.

Vet att AMD släpper nya processorer senare i år, men om jag köper de när de kommer ut så kanske mitt grafikkort är för dåligt?

Visa signatur

GPU: MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC | CPU: Intel i5 10600k @4.9GHz | CPU-kylare: Corsair H110i GT | PSU: Corsair RM 850W | Moderkort: ASUS ROG Strix Z490-F | RAM: G.Skill 32GB Flare X | Chassi: Corsair Graphite 760T |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shootie:

Hallå!

Det är dags för mig att uppgradera min burk, och jag vill egentligen köpa allt nytt (förutom grafikkort).

Min rigg just nu ser ni i min signatur. Jag är kass när det kommer till hårdvara, så hade jättegärna uppskatta tips till vad jag kan uppgradera till! Jag har ingen specifik budget, så länge det känns rimligt.

Lite info är väl att jag spelar på en 1440p och 144hz skärm. Vill ge bort min gamla dator till en släkting, så jag behöver verkligen köpa allt nytt.

Vet att AMD släpper nya processorer senare i år, men om jag köper de när de kommer ut så kanske mitt grafikkort är för dåligt?

Med tanke på att både Intel och amd släpper nytt i höst och inga gpuer släpps innan dess så kan du invänta, men å andra sidan kan man alltid vänta lite till för bättre.

Brukar bli lite rea mot mitten/slutet av april så kanske passa på då?

Just nu är amd lite före i prisvärdhet, dock verkar de mycket mer känsliga för instabila RAM, så se till att du tar från QVL listan samt kör senaste bios

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25